Meow Mocha SAKIT!!

My dearest Mocha! Masa hari pertama dia sakit, dia banyak tidur dan menjauhkan diri daripada aku serta jauh dari adik die Mochi. Pandai bawa diri ketika sakit dan masih berselera makan makanan basah dia. Kuat kan Mocha aku? Dia memang kuat, aku yang tengok dia neh tak berapa nak kuat. Sedih pula tengok dia sakit sambil berair-air liur dia keluar.. Panggil pun sudah tidak bersahut.. Haiz..susah hati tengok Mocha aku camtu.. Kalau tengok pada gambar tu kan, ada beberapa tompokan air liur yang terrenjis masa die bersin.. Kalau die tidur kurang air liur keluar.. Masa memula dia sakit banyak sangat pandangan orang untuk mengubati Mocha aku neh.. Concern sungguh mereka pada kamu yang ensem ni ye Mocha??! Ske la?
Tapi aku tak ada lah nak ikut petua-petua tuh sangat sbb baru sangat die kena…dan x berbuih pun air liur die, jd aku tak rasa die keracunan. Walau apa pun, aku tetap berdegil nak bawa die ke klinik. Haa….apa lagi, Cik Blank la kena hantar!! Ekekeke…. Mak Tiri die neh bising ckp ngengada la hape kan…tp die pun wisau juga tu…ekekeke.. Klo x xde mknanyer die nk penat2 dtg dr jauh tuh semata nak hantar Mocha die neh g klinik. Masa ini terima kasih jugalah pada klinik Haiwan & Surgeri Taman Equine ( Dr Zul & Misi Rizal ) yang memberi ubat dan nasihat dalam menjaga kucing aku yang sakit neh… OHHH…Mocha saya kena ULSER! Huhuhu…Mocha kena Ulser ye…alolorrr… Cian Mocha aku! Hehehe.. Sehari dua selepas rawatan di klinik.. Mocha dah boleh makan kibbles die tuh…minum air dan bergurau senda seperti biasa… Ha…Mocha memang cepat sihat..ermm..Doktor Zul, Mocha masa tu degil tak nak makan ubat die.. Oleh itu, die baik sndri dengan ubat spray Ulser tu je.. :p Maaf tak ikut nasihat doktor.. Huhu..

Sekarang Mocha dah sihat sepenuhnya!! ^__^

Advertisements

9 thoughts on “Meow Mocha SAKIT!!

Komen >

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s