MaChi 2nd Service

Ahakz….yo~ MaChi in da houZ… :p Cepat sungguh masa berlalu, MacHi aku dah umoq 4 bulan, macam bby tggu 2-3 minggu dpt injection.. Machi kena tggu beberapa bulan @ ikut kiraan milage die ru dpt bawa g klinik utk injection tp MaChi xde la menjerit cam Umayra smpai parking denga..(Umayra – anak kawan se-opis ngan aku, baru lahir 2-3 mggu lepas) Hahaha…klo MacHi jerit sampai parking bukan geng die takut, aku dan manusia sekeliling yang takut…

Ok la, disebabkan aku datang ke sana dalam waktu yg terhad, kodai nak tutup dah time aku dtg..Nak wat camne..masa tu hujung minggu nak balik kg konon (last² tak jadi), aku dtglah hari bekerja, sbbkan aku xleh nak apply half-day, aku minta kebenaran utk balik awal je..jd mmg tergesa² la g Proton Centre, sib baik dekat ngan tmpat keje.. Sampai sana aku xleh la nak mengadu lebih², ye la..Machi neh meragam die pelik sket.. Lepas tu org Proton kata wat appointment baru je lain kali…aish…aku diamkan je…Sbb byk lagi aku nak die check dan adjust, aku nyer sayap tepi cermin tu ada yang da separuh tertanggal, lepas tu getah yang kat kete da longgar, baru pakai pun da sume cam nak tercabut ek? Saga, Saga…orang kata kete murah biasalah kan.. Murah tak de la murah, banyak tuh 40k…ingat senang nak ada 40k??? LOL…Pastu aku nyer tayar depan tuh cepat sgt kotor kat besi die tuh..pelik aku..nape la macam tuh? Karat ke? Anyway, besi kat belah dalam tayar aku mmg berkarat pun, dari hari pertama aku beli mmg dah berkarat.. =_= Semua aduan ni aku simpan lu, lain kali aku buat appointment utk check up Machi neh.. Buat masa ni aku bagilah die buat service yang patut die buat..~

Org tu kata, ini dikira sebagai 2nd service la sebab tukar minyak hitam dan sebagainya. Dia katalah, ini service setiap 5000km sebab guna minyak semi synthetic, mereka guna Shell Helix, harga RM 110.00, dalam hati aku kata kat luar leh dapat RM70-80 je..sob sob..tp aku x nak la hilang warranty kan dengan Proton, aku angguk je – Ok. Lepas tu, die terangkan lagi menda² lain yang die tambah, tuka gasket la, nak tmbh screenwash la ( cam yg pertama nye service dlu, aku bg je die tmbh sbb aku mlas nk tmbh sndri ), oil filter la kena tuka, die kata tmbh lg 2 treatment utk engine ngan petrol, katanya bgus utk kete, dan lain².. Tap Tap tap die tekan komputer die…jeng jeng jeng…ini harganya Cik. Proceed? Amboii..mahalnya…(Bagi aku la…) Aku pun hangguk je..Ye ye…Proceed~~

Total Payment. Duit ku terbang~~~

Total Payment.
Duit ku terbang~~~

Melayang duitku~~ Fly~ Fly~ Fly away~~~~ huhuhu

Korang tahu tak beli Executive ke Standard Proton Saga beza die cuma sikit je? Body die still lembik…Ini kerana kereta aku banyak dah kemek dan calar yang bukan aku yang buat.. Orang buka pintu sebelah kete aku, mungkin die buka kuat² ke hape..aku tak nampak la kan..tp kemik tu berlekuk la kereta aku, lekukkan kecik tp sakit hati tgk yg terlebih.. Lepas tu mtor yg lalu lalang sebelah kete aku, parking ke hape, calar dgn senang je..cat aku cepat tanggal..menampakkan bintik putih yang nyata dan jelas, tmbh lg sakit hati aku..nyampah nye tgk kete neh..calar sana sni.. Sob Sob Sob… Solution?

Komen >

