Elak Lebuh Raya : Berbaloi @ Tidak?

Hari ini memang aku tiada kerja la kan~ Errr…hari² tak ada keje~ HAhaha..
Elakkan lebuh raya untuk pulang ke kampung bagi menjimatkan kos pembayaran tol adalah berbaloi @ tidak?
Korang rasa?

Mari kita letakkan perbedaan (Beda gitu) :p
Perjalanan ke Pontian (aku kira jarak nak ke Kampung tunang sebab inilah perjalanan yang jauh dan mungkin akan jadi kampung aku..Hehe..) dari Kuala Lumpur.

Menggunakan Tol (Sehala)
Masa : 3 jam 27 minit
Harga Tol (Sg. Besi — Sedenak) : RM 37.80
Minyak : RM 60 – 80.00 Anggaran je neh, klo guna kereta aku Saga tuh~ mmg RM 80.00

Elak Tol (Sehala)
Masa : 5 jam 40 minit
Harga tol : –
Minyak : lebih kurang sama ngan atas

Ha…kira lebih kurang sejam lebih la perbezaan, agak² minyak kena berapa ek? Stesyen yang jumpa kat jalan dalam tuh tentulah yang kecik² je..
So mmg kena berhati² dan budget minyak la kan (utk kete aku la..korang nye ntah le)

Jaraknya memakan masa..mahu keras punggung aku dok lam kete..hahaha..

SO, BERBALOI KE TIDAK neh?

Mari kira jarak ke Penang plak (Berangan nak g bercuti kat sana bawa kete sndri).
Kuala Lumpur –> Georgetown, Penang

Menggunakan Tol (Sehala)
Masa : 3 jam 40 minit
Harga Tol : RM 40.50 (Sg. Buloh ke Simpang Ampat) + RM 7.00 (Tol Jambatan Pulau Pinang)
Minyak : mesti lebih kurang cam balik Pontian kot? Beza sikit ja jarak die..

Elak Tol (Sehala)
Masa : 6 jam 10 minit
Harga tol : –  RM 7.00 (melainkan kereta leh berenang la…hahaha)
Minyak : lebih kurang je..kan? jagalah speed sket.. :p

Jadi…berbaloi jugak ke tak neh??

I Don’t Know.

Vely hard to decide lorr..

Cik Blank, anda rasa???

Aplikasi kira tol : http://www.plus.com.my/index.php?option=com_gmapfp&view=gmapfplist&id_perso=1&Itemid=57&lang=en

Advertisements

3 thoughts on “Elak Lebuh Raya : Berbaloi @ Tidak?

Komen >

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s