Jawatan Kosong?

Semenjak dua menjak neh aku sibuk mencari kerja baru yang sesuai dengan kemahiran dan kebolehan aku. Kenapa? Kerana aku memerlukan kerja yang boleh aku buat kerja dan menambah pengalaman yang baru serta menambah ilmu, menambah duit poket, simpanan dan tambahan yang lain. Aku pun perbaharui butiran diri aku dan mendaftarkan profil aku di Jobstreet dan JobsDB. Kedua laman web mencari kerja neh sangat bagus kalau nak mencari jawatan kosong. Hehe. SPA? Kalau nak kerja dengan kerajaan update la segala maklumat terkini dalam SPA tuh~ Kalau bertuah atau ada rezeki dapatlah panggilan temuduga itupun belum menjamin anda akan dapat kerja tu. Complicated sikit. Ahakz.

Dipendekkan cerita, selepas seminggu aku memohon jawatan yang sesuai dengan minat dan kemahiran aku, aku mendapat panggilan temuduga beberapa buah syarikat swasta. Alhamdulillah, temuduga yang aku pergi semuanya menawarkan jawatan yang aku pohon. Aku pun memanglah gembira tak terkira.. Ha Ha Ha. (Gelak jahat sebab otak aku proses sifat tamak aku..Oppss..Ehe he he he..) Tarik nafas, tarik nafas..
Kena pilih baik-baik. Gaji memanglah diutamakan tapi kenalah tengok apa kelebihan yang syarikat tu bagi.

Nak kena fikirkan~
• Gaji?
• Kenaikkan pangkat?
• Pengalaman yang bakal dapat?
• Elaun?
• Perubatan?
• Jarak?
• Masa bekerja?
• Cuti?
• Bonus?

Dapat tawaran yang banyak bolehlah bandingkan, pertimbangkan dan memilih yang serasi, sesuai dan jaminan yang akan dapat dari pekerjaan tu~
Apa pun aku telah pun memilih sebuah syarikat yang aku rasa ada kelebihan dan sesuai dengan aku.

Woot~ woot~
Berkejo lah kito sekueknyo…:p

2 thoughts on “Jawatan Kosong?

Komen >

