Kuih / Biskut Bangkit Cheese Borong

Lebih kurang 3 tahun lepas aku ada berniaga di Bazar Rampai Business Park untuk Bazar Ramadhan, pertama kali berniaga buka kedai. Seronoknya berniaga masa waktu itu. Balik kerja terus pergi buka kedai. Berniaga waktu itu modal keluar duit gaji, beli khemah, meja dan kerusi. Kami berniaga kuih raya, ambil kuih kengkawan, jualkan dan tak kaut untung sangat pun. Sekadar suka-suka, permulaan dan pengalaman.

Tahun lepas, aku telah menetap (ikut suami) ke Johor. Waktu nak puasa teringat bazar tapi sarat mengandung. Nak juga berniaga jual kuih raya tapi kali ini tidak mahu sewa tapak, lagipun sejak dah berkahwin tidak lagi boleh berniaga dekat KL. Berniaga dari rumah dan dah tak jual pelbagai jenis kuih macam dulu. Aku hanya jual kuih bangkit cheese. Permulaan jual memang agak perlahan tapi minggu pertama puasa terjual lebih 50 balang. Ya Allah, suka sangat-sangat. Kemudian mulalah dapat tempahan. Akhirnya, sebelum raya telah terjual lebih 200 balang bangkit cheese. Syukur, Alhamdulillah. Mungkin rezeki anak waktu itu.

Tahun ini, aku buat perkara yang sama tapi kali ini aku ingin berkongsi sedikit keuntungan bersama mereka yang sanggup berusaha mendapatkan pendapatan sampingan. Berniaga kena bermula dari bawah secara perlahan-lahan dan jangan fikirkan keuntungan semata-mata sebab di dalam rezeki yang kita terima ada rezeki orang lain. Bila kita berusaha mendapatkan rezeki yang halal perkara yang paling utama sekali jangan cepat berputus asa, jangan dengar cakap orang yang cuba menjatuhkan semangat kita. Yakin dengan apa yang kita buat dan InshaaAllah apa yang kita nak, kita dapat.

Tahun 2016 ini aku mencari ejen dan stokis untuk produk Bangkit. Aku yakin biskut ini akan mendapat sambutan. Sebab apa? Sebab biskut bangkit cheese ini sedap! Hahaha. Nampak tak betapa aku yakin?

Semoga segala urusanku, dipermudahkan.
Jika anda berminat, boleh WhatsApp saya : 014.6203.287

image

Balang besar dan balang kecil

Oh ya, ada juga beberapa produk lain aku jual.
Boleh rujuk; Carousell Online Shop.

Komen >

