13 Feb 2017

Ini adalah tarikh paling menyedihkan dalam hidup aku. Anak-anak bulus yang aku bela dari saat dia kecil sehingga hampir 8 tahun dalam jagaan aku, akhirnya diserahkan pada tuan baru. 

Aku terpaksa buat keputusan yang berat dalam hidup aku demi kebaikan Mochi dan Mocha. Demi kehidupan mereka lebih teratur dan dijaga rapi.

Mochi dan Mocha pergi ke rumah tuan baru dia hari ini tanpa aku melihat pemergian mereka dek kerana aku sedang berpantang di Kuala Lumpur. Sedihnya jangan cerita, dalam hati aku memang kuatkan untuk berfikiran positif dan bersangka baik. “Tuan baru penyayang”, “Tuan baru akan jaga lebih baik dari aku”, “Tuan baru akan bermain dengan mereka!”, “Mereka gembira dan selamat di sana”, “Mereka akan dapat perhatian sepenuhnya..”, sampai begitu sekali aku risaukan mereka dan betapa susahnya aku nak yakinkan diri aku untuk lepaskan mereka. 

Akhirnya, setelah beberapa jam. Suami hantar mesej beritahu yang mereka dah selamat diambil dan akan dibawa ke Kota Tinggi, Johor. Oh, meowku..jauhnya kamu tinggal. 

Dalam kerisauan, jatuh juga air mata aku. Puas dah aku tahan. Al-maklum, orang berpantang tak boleh bersedih atau menangis.

Sayangku, Meow Mochi dan Mocha..saya harap awak akan gembira dan seronok berada di sana. Jika ada jodoh, kita akan bertemu semula. Semoga kamu senantiasa sihat dan panjang umur.

13022017 – Saya sayangkan awak berdua sampai bebila.

My precious Mochi & Mocha.

Komen >

