Pindah Rumah

Dah berhari-hari aku mengemas rumah yang bakal dikosongkan. Penat jangan ceritalah kan.. Dengan uruskan anak, makan minum dan susun barang2. Alhamdulillah, hampir selesai hari ini.

Terima kasih banyaklah buat En. Suami yang berulang alik angkat barang untuk pindah. Kalau aku, entahlah. Mati kutu situ. Haha. Kami terpaksalah kemas dan ulang alik hantar ke rumah sewa baru sebab nak jimat kos sewa lori. Untung rumah aku sekarang tiada perabot sangat. Tiada kerusi atau sofa. Tiada tv mahupun penghawa dingin. Tiada almari atau katil tapi Alhamdulillah semua cukup.

Cuma nak tak nak memang kena cari lori untuk pindahkan peti ais dan mesin basuh. Bab ni suami untunglah dikelilingi ramai kawan yang memahami dan suka membantu. Ada seorang kawan dia nak pinjamkan lori. Harap dapatlah nanti.

Semoga Allah permudahkan segala urusan kami dan semoga En Suami dimurahkan lagi rezeki buatnya..

Cuma aku susah nak tidur, itu yang aku menaip jam 3-4 pagi neh dengan memikirkan ekonomi keluarga tak berapa baik skrg lagilah bertambah susah nak tido. Aku harap aku boleh laluinya dengan tenang walaupun ada sedikit tertekan dengan situasi skrg.

Kuatkan diri! Chayok!

Komen >